ماشین زمان بسازید !

سلام ،به خوانندگان عزیز این وبلاگ و دوستانم .مدت زیادی هست که از وبلاگ و وبلاگنویسی دورم حدودا 5 ماهی هست که مطلب جدیدی روی وبلاگ نگذاشتم و خوب مدتی بود که دنبال بهانه ای بودم که بیایم سراغ وبلاگ و مطلبی بگذارم تا اینکه دیروز مطلب ( یک پزشک ) و بازی جدید وبلاگی رو مشاهده کردم که توسط ایشون راه اندازی شده بود گفتم بد نیست ما هم در این بازی شرکتی داشته باشیم ،امروز اتفاقی مطلب جالبی رو در مورد سفر در زمان دیدم که خوب امیدوارم متفاوت تر از مطالب دیگر شرکت کنندگان باشه.

من قصد دارم که به شما آموزش ساخت یک ماشین زمان رو بدم ،این آموزش رو در حال وبگردی دیدم و ترجمش کردم و حالا قصد دارم طریقه ی ساخت یک ماشین زمان رو برای شما شرح بدم.

اول باید خودتون رو از لحاظ ذهنی آماده ی یک سفر در زمان بکنید .

دوم لوازم مورد نیاز برای ساخت ماشین زمان رو آماده کنید. ( البته باید بگم که این ماشین زمان مثل تصویری که یک پزشک گذاسته نیست و نسخه ی جدیدتر و قابل حملش هست ( Portable😉 ).

مقدار زیادی ضایعات و قطعات اوراق ! مقوا ،چسب،رنگ مشکی و رنگ افشانه ( spray ) ،چرم ،چوب ، قطعات کاغذ .

در مرحله ی اول باید دو قطعه ی حلقه ای تهیه کنید که اساس ماشین زمان خواهد بود ،برای این کار می توانید از قطعات چوبی یا آهنی استفاده کنید .

time-machine-shock-5

میان دو قطعه ی آهنی رو حدود 4 لایه از مقوای موج دار قرار میدیم و حسابی چسب کاریش می کنیم تمام منافذ باید از چسب سیر بشن😉

time-machine-shock-6

بعد هم دور این استوانه ای شکل رو یک کاغذ می چسبونیم. برای مدت زیادی حدود یک شب میذارین که حشک بشه.

خوب حالا صبح شده و قطعه ی شما محکم! پس باید همچین شکلی باشه ، قبل از شروع به پر کردن داخلش رنگ سیاه بهش بزنید.

time-machine-shock-4

پر کردن داخل قطعه : خوب حالا برای متمایز شدن این ماشین زمان باید یک عدسی ( لنز ) تهیه کنید و اون رو روی یک حلقه ی فلزی بذارید. این قسمت کار برای دوستداران تکنولوژی جالب میشه ،یکسری قطعات عجیب قریب و مناسب از داخل سی دی درایو یا فلاپی درایو گیر بیارید و روی قطعه نصب کنید . مقدار بیشتری ضایعات گلچین کنید و سعی کنید مناسبترین رو انتخاب کنید و روی قطعه بذارید .

time-machine-shock-3

رنگ کردن فلز : حالا باید قسمت فلزی رو رنگ کنید میتونید قسمت هایی رو که می خاهید رنگ نشوند بپوشانید مثل عدسی که استفاده کردیم . بعد از  رنگ تکه هایی از رنگ رو با یک شی نوک تیز مناسب بخراشید و پاک کنید .

time-machine-shock-2

ماشین زمان شما تقریبا آماده هست البته باید برای نگهداری از این قطعه دنبال یک جعبه ی چوبی مرموز و قدیمی باشید که به اون بیاد .

خلاصه با اضافه کردن خلاقیت هایی از خودتون میتونید ماشین زمان رو کامل و زیبا درست کنید .

خوب دیگه ماشین زمان کامل شده فقط مسئولانه ازش استفاده کنید و یک وقت فکر از بین بردن اجدادتون به سرتون نزنه حالا نوه نتیجه هاتون رو کشتین خیلی مهم نیست😉 .

time-machine-shock

حالا دیگه نوبتی هم باشه نوبت نوشتن آرزوهای من در مورد سفر در زمان هست :

1. به گذشته می رفتم و یک سری به انیشتین می زدم و هر چی کاغذ و مدرک و محاسبات داشت ور میداشتم قایم می کردم بعد می نشستم و به انیشتین که داشت از ناراختی گم شدن مدارک و محاسباتش سکته می کرد می خندیدم .

2. مردم آزاری کافیه ، می رفتم به زمان نیکولا تسلا و یک سری بهش میزدم ببینم رو چه پروژه هایی کار می کرده و اون پروژه ی عظیمیش که محرمانه مونده و مدارکش توسط سازمان های جاسوسی به سرقت رفته چی بوده ؟ در رابطه با اتقال انرژی الکتریکی توسط لایه های زمین بوده فکر کنم .

3. به گذشته های ایران می رفتم که کودکی پدر بزرگ و مادبزرگم رو ببینم و همینطور از شهرفرنگ که وسیله ی تفریحی قدیم ایران بوده دیدن کنم و داخلش رو دید بزنم .

4. برم به زمان خشایارشاه و بیارمش تو این زمان این فیلم 300 رو نشونش بدم ببینم عکس العملش چیه😀 ؟!

5. برم زمان کشتی تایتانیک و هرجور شده به عنوان دیده بان کشتی استخدام بشم تا شاید با استفاده از دوربین شکاریم بتونم وجود کوه یخ رو زودتر تشخیص بدم .

این هم از مطلب ما امیدوارم که برای شما جالب بوده باشه ،من به روال بازی های وبلاگی عده ای از دوستان رو دعوت می کنم :

کشوری ، علی ، بالان ، نارنجی ، وب ساز


برچسب‌ها: , , , , , ,

11 پاسخ to “ماشین زمان بسازید !”

  1. رامن Says:

    سلام

    شما خوبين؟؟
    همه ي اين چند وقت خيلي جاي تان خالي بود. من از آپ وبتان خيلي خوش حال شدم🙂

    چقدر اين بازي قشنگ و جالبه!! اين كاردستي هم خيلي عالي بود. اتفاقاً من براي نمايشگاه علوم مان دنبال يك طرح جالب مي گشتم. خيلي به موقع بود!!

    از شما خيلي خيلي ممنونم كه ياد من بوديد.🙂
    حتماً شركت مي كنم. ولي شايد يك كم به خاطر امتحان هايم دير بشود.

    من براي تشكر از شما دو تا فيلم كوچولو براي تان فرستادم. اميدوارم خوش تان بيايد.🙂

    (كامنت هاي وب تان خيلي سخت باز مي شود!!)

  2. tips Says:

    مطلبت عالی بود.

  3. یسسیلیبالبن Says:

    عالی بود.ولی کاش واقعا کار مکرد.

  4. سعيد Says:

    مطلب اونقدرا جالب نبود ولي از آخرش خوشم اومد

  5. مدزما Says:

    خوب بود

  6. سارا Says:

    خیلی خوب بود امیدوارم روزی سفر در زمان امکان پذیر بشه

  7. ماشین زمان بسازید ! Says:

    […] View full post on آی تــــــــی شــــــــــــوک […]

  8. آرمین Says:

    با اینکه دنبال یه مطلب علمی در مورد ماشین زمان بودم بعد از باز کردن وبلاگت مطلب رو تا آخرش خوندم چون هم جالب بود و هم بامزه… 😉

  9. R2 Says:

    اقا من که رفتم جد بابا بزرگمو بکشم ولی حیف که نسلم منقرض میشه این اخرین یادداشتمه خداحافظ

  10. یه ادم Says:

    من منتظر خبر علمی بودم

  11. هیچ کاره حسن Says:

    خیلی دوست دارم برم به زمانیکه همه همدیگه رو دوست داشتن اینقدر کلاه برداری وپدر سوخته بازی نبود دستا وقتی برای حاجت به طرفه خدا بلند میشد قبل از اینکه پایین بیاد دعات مستجاب میشد

پاسخی بگذارید

